Şiir Defteri

RAMAZAN BAYRAMI VE KURBAN BAYRAMI (DENEME)

Yazan: Birturkbilgesi
03.05.2021 / 00:11
441 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Türkçe ve dil ile felsefe yani bilim ile ilgili olmak yerine edebiyatla ve siyasi iktidarın siyasetiyle ve gericilikle ilgili olmayı görevini, işini yapmak sanan Türk dil kurumu'nun internet sözlüğüne göre 'bayram' sözcüğü ya da kavramı '1- Milli veya dini bakımdan önemi olan ve kutlanan gün veya günler; 2- Özel olarak kutlanan gün' gibi anlamlara gelse de dil felsefesine ve bana göre 'bayram' demek 'eğlence, şenlik' demektir. Yani bu durumda; 'Ramazan bayramı', 'Kurban bayramı' gibi adların içindeki 'bayram' sözcüğü bir dinsellik, kutsallık, ilahilik, doğaüstülük değil sıradan bir eğlence, şenlik anlamı taşır ve bu bayramların da din ile de ilgisileri(ilgileri) yoktur çünkü din zaten nefse karşı olduğu için dinde eğlence, şenlik, bayram, nefs olmaz ki Ramazan bayramı, Kurban bayramı denilen şeyler de zaten nefsin kendisidir. Öte yandan; bayram sözcüğü Türkçe bir sözcük olduğu için Arabçada ve dolayısıyla İslamiyet'te yer almış olamaz yani ben sanmıyorum ki İslamiyet'in peygamberi bu günleri bayram olarak anmış, andırmış, tanıtmış olsun çünkü bayram sözcüğü Arabça değil. Yani ortada; hem dinler açısından dinsel olan birşeyi dinsel olmayan birşeyle tanımlamak, açıklamak, belirtmek, sunmak hem de din açısından var olmayan birşeyi dinmiş gibi gösterme, tanıtma, yaşatma, dayatma eğilimi vardır. Yani Ramazan bayramı denilen şey de, Kurban bayramı denilen şeyde gerçekte birer şenliktir, eğlencedir, nefstir ki din nefse karşı iken dinlere ve dine bu kötülüğü, yanlışı acaba kimler yapmıştır, kimler başlatmıştır; dinler açısından bir dini kimler eğlence, şenlik, nefs durumuna getirmiştir, putatapıcılıkta olduğu gibi; dinler ve dinliler bunu sorgulamalıdır, düşünmelidir, eleştirmelidir. Öte yandan; Ramazan bayramı ve Kurban bayramı gerçekte dinle ilgisiz şeyler ise bunlarda namaz olayının ne işi vardır? Yani Ramazan bayramı namazı, Kurban bayramı namazı nedendir? Çünkü bunlar birer eğlence, şenliktir yani eğlence ile, şenlik ile namazın ne ilgisi vardır? 'Gürültü yapan bizden değildir' yani ?Gürültü yapan ya Müslüman değildir ya da Müslümanlıktan çıkar' diyen hadis varken gümbür gümbür Ramazan davulculu Ramazan ayını yaratan ve üstelik de gürültülü bir şey durumuna getirilmiş bayramı yani eğlenceyi, şenliği dinlere göre dinsel bir durum sayan mantık neredendir? Nefse karşı olan din nefsleri nasıl kut, kutluluk, kutlama, onurlanma, onur açısından bayram sayar? Anlaşılan ki birileri kendilerini dinlerine göre değil dinlerini kendilerine göre yaratmaya, değiştirmeye çalışmaktadırlar tıpkı uygarlığa, bilime, özgürlüğe, hukuka ve demokrasiye yaptıkları gibi. Felsefe biryere girmek isteyenlerin üstlerini arayan polis gibidir de; her sözcüğü, her sözü, her tanımı, her kavramı, her terimi tek tek arar, inceler, araştırır, düşünür, eler. Bu nedenle; felsefenin olmadığı biryer ya da birşey herkesin kendi kafasına göre var olduğu, denetimsiz, curcuna, kimkime dumduma biryer gibidir. İnsan yapmalıdır ancak yapmadan önce ve yaptıktan sonra düşünmelidir; felsefeyle, bilimle, ahlakla, vicdanla. Yani felsefe çaydanlığın süzgeçi gibidir; felsefe olmazsa çaya çay çerçöpü dolar. Siyasetçiye sormuşlar, 'En korktuğun şey nedir?' diye, 'Felsefe' demiş; cahile sormuşlar, 'En anlamadığın şey nedir' diye, 'Felsefe' demiş. Felsefe yalnızca beyinin(beynin), ruhun, akılın(aklın), mantığın, vicdanın, adaletin değil dünyanın ve insanlığın da ışığı gibidir. Yani 'Ramazan bayramın kutlu olsun', 'Kurban bayramın kutlu olsun' demek 'Eğlencen, şenliğin, nefsin kutlu olsun' demektir ki böyle birşeyin dinde yeri yoktur; din eğlence, şenlik, panayır, bayram, dünya, nefs makamı değil hadislerin de dediği gibi ilim, ahlak, utanmak, vicdan, merhamet, nefssizlik, ruh makamıdır. Yani Ramazan bayramı'nı kutlamak, Kurban bayramı'nı kutlamak yani nefsi, eğlenceyi, şenliği kutlamak ve bunları eğlence, şenlik yani nefs yapmak din açısından da, İslamiyet açısından da oldukça tuhaftır. Hadis der ki 'Din ilimdir, ilmin olmadığı yerde din de olmaz'; bu şu da demektir: 'Alimlerin olmadığı yerde din de olmaz'. Ey cehalet, ey nefs; yolun nereye? Din diye gittiğin yol din değil. Bayram demek eğlence, şenlik(festival), nefs demek; eğlencenin, şenliğin(festivalin), nefsin kutlusu, mübareği mi olur hiç dinde. Bırakın bu kafaları da din diye Din hadisileri(hadisleri) dediğim 'Din ilimdir, ahlaktır, vicdandır, dürüstlüktür, utanmaktır' gibi şeylere yönelin ve kitap okumaya yönelin. Bırakın din diye bu dünya işlerini, nicelik işlerini, nefs işlerini. Dinde bayram, şenlik, festival, beden(vücut), para, nefs olmaz. Bayramla, şenlikle, festivalle, bedenle, nicelikle, nefsle değil ilimle, kitapla, nitelikle, beyinle, düşünceyle, güzel sözlerle, ruhla kaynaşın. Necdet Gürçiftçi İnternette yayınlandığı zaman: 24.9.15/03.51
Düzenleme: 03.05.2021 / 10:20
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • asli-korkmz353
  • kalptenkelimeler
  • SürekliYazSürekliYaz
  • WhitePageSürekliYaz
  • Sürekli_Yaz
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir