Şiir Defteri

BÖYLE SÖYLEDİ TÜRK BİLGESİ- 350

Yazan: Birturkbilgesi
16.04.2023 / 04:36
181 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Şeyler de, düşünceler de insanları, toplumları, insanlığı, ve dünyayı Zorla değil kendiliğinden de değiştirebilirler yani var olmak değiştirmek demektir de Bu nedenle ki bir ülkeyi değiştirmek için o ülkeyi bir cihazı Ya da modayı sokmak bile yeterli olabilir Birşey ya da bir düşünce ya da bir inanç bireysel alanda kaldıkça bireysel birşeydir Ancak topluma yayılmaya başladıkça toplumu, ülkeyi, insanlığı, ve dünyayı Kendliğinden de olsa değiştirme araçı olmaya başlar Örnek ki yalnızca bir evdeki çamaşır makinasının toplum, insanlık, dünya üzerinde etkisi Olmaz ancak çamaşır makinası dünyaya yayıldıkça insanlık ve dünya nicel olarak değişmeye Ve ilerlemeye başlar Dinsel inanç da dünyaya yayılmaya başladıkça dünyayı yani insanlığı yani toplumları da Geriletmeye ya da ilerletmeye yani değiştirmeye başlar Gerçek ki ahlaka ve bilime aykırı şeyler de, ahlaka ve bilime aykırı düşünceler de Ahlaka ve bilime aykırı istekler de yayıldıkça hem toplumu hem insanlık için tehlikeli olur Bu nedenle ki ahlaka ve bilime aykırı şeylerin de, düşüncelerin de, inançların da Yayılmalarının önlenilmesi, durdurulması zorunludur Demokrasi ve özgürlük 'İstediğini yap' değil 'Ahlaka ve bilime uygun olanı yap' demektir Çünkü beyinin, ruhun, akıl-ruh sağlığının, medeniliğin, insanlığın, evirimin(evrimin) Ve evrenin zirveleri ahlak ve bilimdir yani birşey ahlaka ve bilime aykırı ise gerilik Gericilik, diktatörlük, zalimlik, zulüm, insanlıkdışılık, barbarlık, vahşilik olur Yani insanlar, toplumlar, ve insanlık ahlaka ve bilime aykırı düşünceler üretmek hakkına da Ahlaka ve bilime aykırı şeylere inanmak, katılmak hakkına da sahip değildir Yoksa ne demokrasi kalır, ne özgürlük, ne akıl-ruh sağlığı, ne medenilik, ne insanlık kalır Yani ahlaka ve bilime uygun hiçbirşey diktatörlük değildir Ahlaka ve bilime aykırı herşey ise diktatörlüktür Ahlaka ve bilime uygun herşey demokrasidir Ahlaka ve bilime aykırı hiçbirşey ise demokrasi değildir Ahlaka ve bilime uygun herşey özgürlüktür Ahlaka ve bilime aykırı hiçbirşey özgürlük değildir Ahlaka ve bilime uygun herşey adalettir Ruhta(Bilinçte) ahlaka ve bilime aykırı hiçbirşey ise adalet değildir Ruhta ahlaka ve bilime uygun herşey akıl-ruh sağlığıdır Ahlaka ve bilime aykırı herşey ise akıl-ruh sağlıksızlığıdır Ahlaka ve bilime uygun sanat doğru sanattır, ahlaka ve bilime aykırı sanat ise yanlış sanattır Ahlaka ve bilime uygun ekonomi doğru ekonomidir Ahlaka ve bilime aykırı ekonomi yanlış ekonomidir Ahlaka ve bilime uygun eğitim doğru eğitimdir Ahlaka ve bilime aykırı eğitim yanlış eğitimdir Düşünce özgürlüğü 'İstediğin herşeyi iste' demek değildir 'Ahlaka ve bilime uygun şeyleri iste' demektir Doğru devlet ahlakçı ve bilimsellikçi devlettir Doğru ülke ahlakçı ve bilimsellikçi ülkedir Doğru vatan ahlakçı ve bilimsellikçi vatandır Doğru yaşam(hayat) ahlaka ve bilime uygun yaşamdır Ahlak ve bilim insanı hayvandan ayıran en üstün özeliklerdir Ahlak ve bilim olmazsa insan olmanın anlamı da kalmaz Bu nedenle ki evrensel nitel dahi Muhammed 'Önce ahlak ve bilim Ahlak ve bilim olmazsa din de olmaz' dedi Evrensel nitel dahi Atatürk de 'Önce ahlak ve bilim Beni değil ahlakı ve bilimi örnek alın'ı öğretti 'Seçim, demokrasi, özgürlük' diye ahlaka ya da bilime ya da hem ahlaka hem bilime Aykırı siyasi partilerden yani yanlışlardan, kötülerden birini seçmesi isteniyor insanların Binlerce üniversite olan 21. yüzyılda bile toplumsal gerçekleri Ve toplumsal doğruları anlamamışlık durumu içinde görünmekte insanlık Öyle ise bu okullar, bu üniversiteler ne öğretiyor, ne işe yarıyor, Toplumların, insanlığın, seçmenlerin, Akıldışı, bilimdışı, ahlakdışı, mantıksız, insanlıkdışı, barbar, vahşi, ilkel, ya da yoz insan türü Moda giyiniyor, modaya uyuyor ya da saçı moda diye ya da dövmesi ya da pirsingi var diye Ya da zengin(varsıl) oldu diye Kendisine saygı, sevgi, değer, önem verilmesini istiyor ya da bekliyor Gerçek ki akıldışı-bilimdışı-ahlakdışı-insanlıkdışı moda türü akıl-ruh sağlıksızlığı yaratıp Sağaltım(Tedavi) giderleri yolu Ve modanın üreteceği akıl-ruh sağlıksızlığının üreteceği suçlar ile ekonomiye sigara, içki Ya da uyuşturucu bağımlılığının Verdiği parasal zarar kadar zarar verebilir Yani akıldışı-bilimdışı-ahlakdışı-insanlıkdışı, akıl-ruh sağlıksız moda türü masum değildir Yasaklanmalıdır, İskeletin üzeri et ile kaplanmış Etin üzeri deri ile kaplanmış Gösteregöstere(Göstere göstere) doyamıyor Çıplak ve ölümlü dişiler İçi lav, kor, ateş dünya üzerinde İskeletin üzeri kas ile kaplanmış Kasın üzeri deri ile kaplanmış Gösteregöstere doyamıyor Kaslı ve ölümlü erkekler İçi lav, kor, ateş dünya üzerinde Ve sevişiyor içleri bağırsak, bok, iğrençlik, insanlıkdışılık dolu bedenler aşk diye İçi lav, kor, ateş, insanlıkdışılık dolu dünya üzerinde Ve içi lav, kor, ateş dünyadan ölümsüz miras parçaları bırakmak için Çocukyapıyorlar(çocuk yapıyorlar) ölümlü, Negüzel(Ne güzel) kurulmuş hükümdarlar saraylarına İçi bağırsak, bok, iğrençlik, insanlıkdışılık dolu bedenleriyle İçi lav, kor, ateş, insanlıkdışılık dünya üzerinde Negüzel yaşıyorlar insanlar görkemli konutlarında İçi bağırsak, bok, iğrençlik, insanlıkdışılık dolu bedenleriyle İçi lav, kor, ateş, insanlıkdışılık dolu dünya üzerinde Ne keyifle gezdiriyor insanlar arabalarında keyifle İçi bağırsak, bok, iğrençlik, insanlıkdışılık dolu bedenlerini İçi lav, kor, ateş, insanlıkdışılık dolu dünya üzerinde Bu vatanlar sizinse neden altlarını lav, kor, ateş, insanlıkdışılık ile doldurdunuz Özgürseniz neden bedenklerinizi bağırsak, bok, iğrençlik, insanlıkdışılık ile doldurdunuz, Dünyadaki anneler, babalar, kardeşler geçici anneler, geçici babalar, geçici kardeşler Geçici aileler Ölümden sonra zerreciklerden sonsuz anneleri, sonsuz babaları, sonsuz kardeşleri Sonsuz aileleri beklemekte insanları doğada, dünyada, evrende sonsuza kadar Beyini, ruhu, akılı(usu), bilinçi(bilinci), kimliği, annesi, babası, kardeşi, ailesi olmayan Bu durum hayvanlar için değil insanlar için sorun Bu nedenle ki hayvanlar dünyanın ve evrenin en cesurları(korkusuzları) Öteki dünya beklentisi olmayan, yalınızca(yalnızca) bu dünya ile yetinen Durum ki hayvanlar mantıksızlık içinde mantıklılık İnsanlar da mantıklılık içinde mantıksızlık Ve hükümdarlar, siyasetçiler korkutmaktalar toplumlarını 'Öteki dünya' ile Oysa hayvanlar bunu yapmamakta Durum ki düşünmek insanlık için hem onur hem kötülük Belki de bunamak ölümden yani ölümü bilmekten kasıtlı, bilinçli kaçış Ölümü kasıtlı, bilinçli unutmak çabası durumu beyinin yani insanın Durum ki bunamak beyinin insan olmayı değil hayvan olmayı kasıtlı seçişi Ölüm korkusundan kurtulmak için Çünkü hayvanlar ölümden değil korkudan korkar. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 15.4.23/03.40
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • şairim42
  • asli-korkmz353
  • kalptenkelimeler
  • SürekliYazSürekliYaz
  • WhitePageSürekliYaz
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir