Şiir Defteri

BÖYLE SÖYLEDİ TÜRK BİLGESİ- 273

Yazan: Birturkbilgesi
30.03.2022 / 09:40
286 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Günaydın Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin dediği dine uyan insanlara 'Günaydın' derim Gerisine 'Günaydın' demem, onlar karanlık günün övünçleri çünkü, Dini tanımlayan 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin dediği dine uyan hiçkimse gereksiz değildir Yeryüzünde Dini tanımlayan 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin dediği dine uyan herkes ise Gereksizdir, Yaşamak isteği anlaşılabilir de İçi lav, kor, ateş dolu, insanlıkdışı dünyada İçi bağırsak, bok, pislik, iğrençlik, tiksinçlik, mide bulandırıcılık, insanlıkdışılık Hayvanlık dolu bir bedenle yaşama sevinçi(sevinci) saçmalıktır, akıl-ruh sağlıksızlığı İnsanlıkdışılıktır, Dostoyevski 'Tanrıyı seviyorum deyip de kardeşinden nefret eden yalancıdır Çünkü gördüğü kardeşini sevmeyen insan, görmediği Tanrıyı sevemez' demiş Oysa dini tanımlayan Din hadisileri'ne aykırı ise kendisinden bile nefret etmelidir İnsan kendi koşullarına ya da kendine göre iyi, doğru olursa değil Dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine göre iyi, doğru olursa İyi, doğru insan olur, Diderot(Çiçero) 'İnsanlar ikiye ayırılırlar(ayrılırlar) Tanıdıkça büyüyenler, ve tanıdıkça küçülenler' demiş Oysa insanlar 'Dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uyanlar Ve uymayanlar' diye ikiye ayırılırlar, Dostoyevski'nin 'Yer altından notlar'ında 'Bir süre sonra insanlar pek de umurunda olmuyor Kimseyi değiştirmeye çalışmıyorsun Kimin ne düşündüğünü, kimin ne yaptığını umursamıyorsun Yorulunca kendi kabuğuna çekilip o küçük dünyanda yalnız yaşamayı öğreniyorsun Anlık mutluluklar yaşayıp derin hüzünleri tek başına atlatmayı öğrendiğin zaman Kimseye de gereksinimin olmuyor Siz buna yalnızlık diyorsunuz ben ise huzur' diyor Oysa insanlar, toplumu, insanlık, ve dünya insanın umurunda olmadığında insan Yanlış, kötü, insanlıkdışı, mantıksız bir yolda demektir çünkü akıl genellik ve evrensellik ister Dini tanımlayan Din hadisileri'nin tanımladığı dine aykırı herşey yasaklanmalıdır, Dostoyevski 'Hayatın en önemli özelliği insanlar konusunda sürekli yanılmaktır' demiş İnsan dini tanımlayan Din hadisileri'ne uygun insan olmazsa her konuda yanılabilir Yani sorun hayatta ya da dünyada değil insanın kendisinde Savcılar ve yargıçlar önce şunu öğrenmeli bence: 'Bileklerinde tırnak izi olan kişi saldırıya Uğramamıştır, saldırmıştır.' Kendine simge olarak mitolojik bir heykeli, bilime aykırı bir hayatı seçen hukuka Güvenemem Türk demek de, Atatürk de 'Önce ahlak' demek çünkü ahlak beyinin ve evrenin nitel zirvesi Ve insanı hayvandan ayıran en en nitel ve en üstün fark Ahlak da ahlaka uygun giyim ile başlar, Bugüne kadar davalarımda savcıların ve yargıçların doğru kararlar verdiğini görmedim Hep suçlular masum çıktı Hukuku bilim ve ahlak değil bilime ve ahlaka aykırı bir dünya olan siyaset yaparsa Hukuk da, uygulaması da yanlış olur Bu nedenle ki özellikle ceza davalarında, ve çekişmeli boşanma davalarında Yalan makinesi(makinası) zorunluluğu olmalıdır, Kırılmaktan korkmak korkaklıktır, insan kırılmaya karşı savaşımcı ve dayanıklı olmalı Dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine aykırı insan toplum baştaçı etse de Değerli olmaz, Hukuku beyinin, insanlığın, ve evrenin nitel zirvesi olan ahlak Ve beyinin, insanlığın, ve evrenin nicel zirvesi olan bilim değil Akıldışı-bilimdışı-ahlakdışı-insanlıkdışı bir dünya türü olan siyaset yapıyor Bu nedenle ki hukuk bilim ve adalet değildir Çünkü bilim ahlak da, adalet bilim ve ahlak da ister Hukuk bilimsel ve ahlakçı olduğu gün doğru, ve adalet olur Hukuka değil insanlığın ve evrenin nitel zirvesi olan ahlaka, ve nicel zirvesi olan bilime Saygı ve bağlılık gerekir önce Hukuk saygı görmek ve saygın olmak istiyorsa 'Önce ahlak ve bilim' diyen Muhammed'in de, 'Önce ahlak ve bilim' diyen Atatürk'ün de Dediği gibi, ahlaka ve bilime sarılmalıdır, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır', Ömer Hayyam 'Varsa sana yetecek kadar yiyeceğin, bir de başını sokacak evin İnsanoğluna kulluk etmiyorsan Sevin be iki gözüm, zaten cennettesin' demiş Oysa aynı şeyleri hayvanlar da yapabiliyor İnsanca insan olmak yalnızca yemekle, evle olmuyor Bir de dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uymak gerekli, Önemli olan sevgi değil, sevgi hayvanlarda da var Önemli olan şey dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği din ki bunlar hayvanlarda yok, İnsan gözleri kapalı olarak pekçok şey yapabilir Bir silahı söküp takabilir, bu durum 'El belleği'dir 20 basamaklı şifresini, ilk simgesine bakıp da olsa kılavye(klavye) ile Hiç bakmadan ve hiç düşünmeden yazabilir Bu durum da 'Parmak belleğidir', 'Felsefe öğrenip de kafayı mı yiyeyim' diyen insan Zaten felsefeyi öğrenmeyecek kadar kafayıyemiştir(kafayı yemiştir) 'İstisnalar kaideyi bozmaz' demek 'İstisnaları abartmayın, kaidenin yerine koymayın Kaideden üstün tutmayın, kaideleri önemsizleştirmeyin, kaideleri anlamsızlaştırmayın' da Demektir Tarihi üç şey değiştirir: Gerçekler ve doğrular ya da mantık ya da aptallık, Hem ahlaka aykırı moda türünü, ahlaka aykırı pılaj türünü serbest bırakıp Hem de suçların artmak yerine azalmasını Yani insanların doğru insan olmasını ummak, beklemek, istemek açık ki zeka düşüklüğüdür Çünkü ahlaka aykırı olmak zaten doğruya aykırı olmaktır, Kızılderili atasözülerinden(atasözlerinden) biri diyor ki 'Sular yükselince balıklar karıncaları yer, sular çekilince de karıncalar balıkları' Oysa önemli olan şey çıkarlara göre değil Dini tanımlayan Din hadisileri'nin tanımladığı dine göre, insanca var olmaktır İnsanca yaşamaktır, Tolstoy 'Bozulduğu zaman insandan daha korkunç bir yaratık yoktur' demiş İnsan bozulduğu yani dini tanımlayan Din hadisileri'ne aykırı insan olduğunda İnsan olmaktan çıkar, hayvanlaşır Hayvanların en korkunçu(korkuncu) da aslan, kaplan gibi vahşi hayvanlardır, Ölecek çocuklar var etmenin nesi ile övünüyorsunuz Ülkelerine, toplumlarına, insanlığa hizmet etsinler, yararlı olsunlar diye mi Öyle ise önce siz kendiniz, dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uyup Kendinize, ülkenize, toplumunuza, insanlığa iyilik etmiyorsunuz Çocuklarınızın gözlerine bakıp şöyle düşünün: 'Seni zevkim yüzünden Ölüme ben mahkum ettim Sen benimyüzümden(benim yüzümden) öleceksin', Mutsuz bir insanı seviyorsanız, mutsuzluğunu da seviyorsunuz demektir Mutsuzluğu toplumunun, ülkesinin, insanlığın, dünyanın Dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine aykırı durumundan ise Ne mutlu ona, ve size Yoksa ne yazık ona, ve size Mutlu bir insanı seviyorsanız Kişiliği dini tanımlayan Din hadisileri'nin tanımladığı dine aykırı bir kişilik ise Ne yazık ona ve size, Ortalık kendi konularını, kendi işlerini bile iyi bilmeyen Ve kendi konuları, işleri dışındaki her konuda da Özellikle felsefe, toplum, ve insanlık gibi konularda da uzman gibi konuşabildiklerinin sanan İnsan türü dolmakta, İnsan dişisini alimelik, bilgelik, bilimcilik, beyin insanı, kültür insanı Din hadisileri'nin dediği din insanı yerine Dişiliği yani cinsiyeti yani cinsel organı olarak baştaçı eden bir toplum, ülke Edilgen erkek eşcinselliğini de egemenleştirmiş olur, Akıl-ruh hastalarının önemsiz şeyleri abartmak yani pireyideveyapmak(pireyi deve yapmak) Önemli şeyleri de umursamamak, önemsememek, dışlamak gibi Bir durumuları(durumları) olur ki ahlak insan, toplum, ve insanlık için bilimden bile Üstün, önemli konudur çünkü bilim beyinin, ve evrenin nicel zirvesidir, ahlak ise nitel zirvesi Ki akıldışı moda türü bilimi, ahlakdışı moda türü ahlakı Ahlakdışı pılaj(plaj) türü, ve ahlakdışı ünlü türü de ahlakı dışlamakta Yani akıldışı-ahlakdışı moda türünün, ve akıldışı-ahlakdışı pılaj türünün işlevinin de Nasıl bir insan, toplum, insanlık, ve dünya türü yaratacağı açıktır ki bu durumdan da en çok Akıldışılık-ahlakdışılık ticareti, ve akıl-ruh sağlığı ilaçları yapan-satan kaptalist türü yararlanır, Durum ki içi lav, kor, ateş, insanlıkdışı dünyada İçi bağırsak, bok, pislik, iğrençlik, insanlıkdışı bedenle mutlu olmak Zekadan, akıldan, mantıktan, akıl-ruh sağlığından çalmaktır, Kuşu kafese, çiçeği saksıya koyuyorlar, gitmesinler diye yani sevgiden koymaktalar Yani kölelik, zorbalık için değil Kuş kafesde(kafeste), çiçek saksıda özgür Ancak insan kafesde de, saksıda da olmamasına karşın serbest ancak özgür değil Çünkü insan özgürlüğü yalnızca beden, kas, yemek, içmek, barınmak gibi şeyler değil Beyin, ruh, akıl, mantık, akıl-ruh sağlığı, ahlak, bilim gibi şeyler de ister Hayvanların ve bitkilerin özgürlükleri ise yalnızca, ne olursa olsun 'yaşamak'tır İnsanlar duvarları sevmek için de, güzel olsun diye de değil korunmak için isterler Duvarları güzel olsun diye duvarlara resim, tablo gibi şeyler takarlar İnsan beyini de dini tanımlayan Din hadisileri'nin tanımladığı din takılmazsa Boş duvara benzer Mutluluk elleri yalnızca okşamak, ve tutmak için kullanılır Medeni olmamak da yemeği elle yer, kıçı da elle temizler İnsanlar doğayı gerçekte çok sevmezler Bu nedenle ki evlerinin tabanına toprak ve çim yerine halı döşerler Yani insanlar gerçekte doğanın egemenliğini değil köleliğini isterler ve severler Doğanın bir türü olan sevgi, aile, aşk, ve din için de aynı durum geçerlidir Gerçek ki insanlar gerçekte sevginin, ailenin, aşkın, ve dinin egemenliğini değil Kendilerine köleliğini istemekteler, İnsanların, toplumların, hukukların, ve insanlığın mantıksızlığına şu da örnek: Bir köpek bir insanı ısırsa 'Kimbilir köpeğe ne yapmıştır da köpek ısırmıştır?' denilir Ancak bir koca karısına şiddet yapsa 'Kimbilir karısı ne yapmıştır da kocası şiddet Uygulamıştır' denilmiyor Durum ki saçmasapan toplumlarda, ve saçmasapan hukuklarda erkeğin Köpek kadar değeri, önemi olmuyor, Aşk da, öpüşmek de durum ki dudakların değil solukların birleşmesidir Çünkü dudaklar her gün, her an herkeste bitişik zaten Aşk aşka değil karşı cinsten kaynaklanan heyecana açlıktır Bu nedenle ki aşkı öldüren şey ne evliliktir, ne zaman, ne bir başkası Aşkı da, evliliği de öldüren iki şeyden birincisi insanın dini tanımlayan Din hadisileri'nin Dediği dine aykırı insan olmasıdır İkincisi de insanın, içi lav-kor-ateş dünyada, içi bağırsak-bok-iğrençlik bedeni ile Kendini birhalt(bir halt) sanmasıdır İnsanlık tarihine bakıldığında görülmekte ki ilah savı gerçekte kendikendine konuşmanın Dağlarla konuşmanın, ve gökle konuşmanın yerini bir ilahın alması durumudur Yoksa görülmekte ki insanlığın 21.yüzyılda bile, dini tanımlayan Din hadisileri'nin Dediği din ile ilgisi yok Durum ki 'ilah' konuşacak en üstün, en güçlü, en yenilmez gereksinimidir İnsanlar hem en büyük cehalet olan, hem tüm kötülüklerin hem nedeni hem amaçı olan Hem de akılı, mantığı, ahlakı, vicdanı, akıl-ruh sağlığını, ve medeniliği önleyen Nefse sarıldıkları Ve dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine sarılmadıkları sürece Ne kendileri, ne de dünya doğru ve insanca olur, İnsanları 'Genç, yaşlı, dişi, erkek, siyah, beyaz, Afrikalı, Amerikalı, Asyalı Sağcı, solcu, milliyetçi, dinsiz, zengin, yoksul' gibi olarak değil Dinli yani dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uyanlar Ve dinsiz yani dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uymayanlar olarak ikiye ayırın Ya da tanımlayın Dünya dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine aykırılığın mutsuz olacağı Bir duruma getirilmelidir Kim tarlasına zarar verecek şeyler ister Dünya da doğru, iyi, insanca insanlığın tarlası gibidir Eğitim bunu anlamalı, ve dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uygun insan türü Ve toplum türü yaratmaya sarılmalıdır Akıldışı-ahlakdışı-insanlıkdışı dünyalardan olan siyasetin, kapitalistliğin, ve modanın istediği Tür insan türü ve toplum türü değil İnsanlık doğru insanı, ve doğru hayatı seçmek zorundadır ki bunun ölçütü de dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dindir Doktorun yanlışı tıb(tıp) bilimini, tıb gerçeğini, tıb doğrusunu yanlış da, kötü de İnsanlıkdışı da yapmaz Durum ki Hitler sahte doktordu Gerçek doktor ise dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dindir, Para sahibi olmak ile mutlu olmak fahişenin mutluluğu gibidir Yani iki mutluluk da paranın mutluluğu üzerine kuruludur İnsan para ile değil Dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uymakla mutlu olmalıdır Ki hiçbir köpek de bunu başaramaz Bu nedenle ki para üzerine değil dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği din üzerine Kurulu ekonomi olmalı Yani insanlar para için değil, dini tanımlayan Din hadisileri'nin tanımladığı din için çalışmalı Hiçkimse evinde tavan yerine gökyüzü Duvar yerine sokaklar istemez Duvar insan için de, insanlık için de, akıl-ruh sağlığı için de, medenilik için de gereklidir Bazı insanlar için ev cüzdan, kendisi de para gibidir, cüzdandan çıkmak ister hep Evde kalmayı sıkıcı bulur bazı insanlar Oysa Muhammed de 'Ev namus yurdudur' demiş Durum ki Din hadisileri'nin dediği dine aykırı insanlardan da, toplumlardan da Evde oturmayı sevmeyen insanlardan da uzakdurmak(uzak durmak) gerekir, İnsanlık için en büyük 'nimet' ekmek değil havadır çünkü insanlar ekmeksiz yaşayabilirler Ancak havasız asla, on dakika bile yaşayamazlar, Kimi yerde gök yerin üzerinde, kimi yerde yer gökün(göğün) Kimi yerde ise hiçbiri hiçbirinin üzerinde değil, yanyanalar Saygınlık da, onur da, gurur da, doğru da bazıan(bazan, bazen) 'Hiçbiri' seçeneğidir, Yargı, hukuk neyi yargılıyorsun Seni yapan Toplumları birbirlerine düşman siyasi partiler halinde bölen Ve insanları birbirlerine, birbirlerine düşman siyasi partiler halinde düşman eden Siyaseti yargılamadan önce Ey yargı, ey hukuk, durum ki sen önce, seni yapanı yargılamalısın, Üniversite okumak para kazanmak için ise zenginlerin çocuklarının okuması gereksiz Hüner Dostoyevski, Tolstoy, Nietzcshe, Hegel, Marx, Nazım Hikmet okumakta Ya da kutsal kitap okumakta değil Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin dediği dine uymakta Yoksa durum 'Benim aydınım Dostoyevski, Tolstoy, Nietzsche, Hegel, Marx, Nazım Hikmet okur Döner döner bin daha okur' Ve 'Benim dini inançlım kutsal kitap okur, döner döner bin daha okur' durumu olur Ey sevgi, ey aşk, ey evlilik, ey aile, ey iş, ey eğitim, ey sanat, ey mutluluk, ey demokrasi Ey özgürlük, ey laiklik, ey teknoloji, ey medya, ey hukuk, ey para, ey servet, ey başarı Ey komşuluk, ey arkadaşlık, ey dostluk, ey zafer(yengi), ey kahramanlık, ey sanatçı, ey ünlü Ey siyasetçi, ey kapitalist, ey inanç, eğer dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine Uymayacaksan hiç gelme Çünkü açık ki yanında ya zeka düşüklüğü ya hayvanlık getiriyorsun demektir. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 30.3.22/09.41
Düzenleme: 30.03.2022 / 09:42
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • asli-korkmz353
  • kalptenkelimeler
  • SürekliYazSürekliYaz
  • WhitePageSürekliYaz
  • Sürekli_Yaz
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir