Şiir Defteri

AKP'YE MANTIK DERSİM-1-KADER

Yazan: Birturkbilgesi
18.10.2022 / 05:16
261 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
'Mantık' sözcüğüne Türk dil kurumu 'Arabça' diyorsa da Bence Türkçe sözcük çünkü Türkçedeki 'İnsan' anlamına gelen 'Men/Man' sözcüğünden Ve 'Tıkırtıkır/Tıkır tıkır' anlamına gelen Türkçe sözcükten türetilmiş Yani savım ki 'Mantık' sözcüğü 'Tıkırtıkır çalışan beyin' anlamında sözcük Yani 'Mantık' sözcüğü de Türk dil kurumu'nun yanıldığı sözcüklerden bence, Mantık dikkatten sonraki en önemli şeydir çünkü dikkat olmazsa mantık da olmaz Ve mantık olmazsa akıl-ruh sağlığı, felsefe, bilim, ahlak, din, adalet de olmaz Bu nedenle okullarda okutulması gereken en önemli ders mantık dersi olmalıdır Ancak durum ki üniversitelerde bile mantık öğretilmiyor ki üniversite mezunu insanlar bile Mantıksızlık içindeler Örnek ki kimisi sütyen-külot ortalıkta dolaşıyor Kimisi sigara, içki içiyor Kimisi astrolojiye, fala, büyüye inanıyor Kimisi bozulan araçları, eşyaları, cihazları dua ile onarmaya çalışıyor Kimisi hastalıkları tıp(tıb) bilimi ile değil dua ile iyileştirmeye çalışıyor Kimisinin bedeni pirsing, dövme gibi ilkellik, vahşilik kültürüleri(kültürleri) ile dolu, Her dilde her harf, nokta, virgül bile çok önemlidir Bu nedenle ki sözcüklerde harf, nokta, virgül eksiltmek çok yanlıştır Çünkü sözcüklerin anlamsızlaşmalarına da, anlaşılamamalarına da neden olabilir Örnek ki Arabçadaki 'Kader, keder' Türkçedeki 'Elek, yelek' Bu nedenle ki ilerlemek, yükselmek, güçlenmek isteyen bir ülke ya da toplum Önce kendi dilini geliştirmelidir, güçlendirmelidir Yani el sözcükleri ile dil olmaz Ancak görülmekte ki üstelik de Türkçeleri varken Türkiye'ye 'Hijyen, etik, vizyon, misyon Performans, aktivite, aktivasyon, kıyafet, fikir, bariz, devasa, kadim, bahsetmek' gibi Yabancı sözcükler katılmakta Oysa bir ülkenin ya da toplumun gücünü önce dilindeki başarı belli eder Gerçek ki 'Yabancı sözcük' sanılan pekçok sözcük gerçekte Türkçe kökenlidir, 'Kader' sözcüğünün yalnızca kullanılış biçimine bakılsa da 'Ben çok kaderliyim', 'Ben çok kadersizim' 'Kaderimde zengin olmak da varmış', 'Kaderimde yoksul olmak da varmış' gibi Örneklerinde görüldüğü gibi Hem olumlu, hem de olumsuz anlam içeren, öziçeriksiz ve dışsal bir sözcük olduğu anlaşılır, Dil başka diller üzerine kurulursa sözcükleri zamanlar anlamsızlaşır, tuhaflaşır, anlaşılmazlaşır Örnek ki 'Kader' denilen sözcüğün doğrusu, Arabçadaki 'Dehr' sözcüğünden 'Dehr' sözcüğü de birisinin başına birşey gelmesini anlatan 'Dehere' sözcüğünden 'Dehr' sözcüğü de Saba(Sebe) dilindeki 'Dhr' sözcüğünden geliyormuş Sabaca 'Dhr' sözcüğü de 'Yok etmek' anlamına Ancak eski bir Sami dili olan Ge'ez dilinde 'Dhr' sözcüğü 'Kutsamak' ve 'Lütufta bulunmak' Anlamlarına geliyormuş 'Sami' ise 'Arap, İbrani, Süryani (Arami, Keldani, Asuri), Akad' gibi halkların ait olduğu kitle Bu nedenle eski Arap şairleri başlarına gelen iyiliği hem de başlarına gelen kötülüğü de 'Dehr' olarak tanımlamışlar Ancak dikkat edin, 'Kendilerinin yaptığı ya da kendilerine yapılan iyilikleri ve kötülükleri' değil 'Başlarına gelen' iyilikleri ve kötülükleri Ancak Arabçadaki 'Keder, heder, ender' sözcüklerinin olumsuz anlamlarından da Anlaşılacağı gibi Arabçada iki heceli sözcüklerde 'der' son eki olumsuzluk vermekte Bu nedenle ki iki heceli olan 'Kader' sözcüğü de olumsuzluk demek olur Yani bu durumda, olumlu, iyi, güzel, mutlu şeylere 'Kader' denilemez Yani yalnızca kötü şeylere 'Kader' denilebilir Dilfelsefesi, dilmantığı, ve dilbilimi gereği , Vikipedi'de diyor ki 'Kader ya da yazgı=Önceden ve değişmeyecek bir biçimde belirlenmiş Olay akışı' Ancak bu tanım 'Kader' sözcüğüne hem doğaüstü bir anlam vermeye çalışan Hem 'Olay akışı' diyen yanlış bir tanımdır Çünkü 'Kader' denilen şey 'Olay akışı' değil, 'Son, son durum'dur Ve 'Son'lar insanların kendilerince de, başka insanlarca da yapılabilir Örnek ki başka bir ülkeye giden insan da 'Kaderimde buralara da gelmek varmış' diyebilir Ki kendi isteği ile oraya gitmiş olmakta Örnek ki kendisine atılan iftira yüzünden hapisedüşen(hapise düşen) insan da 'Kaderimde hapisedüşmek de varmış' diyebilir Örnek ki sivrisinekten bulaşan sıtma sonuçu(sonucu) ölen insanın son sözü de 'Kaderimde bu da varmış' diyebilir Örnek ki kafasını direğe vurup ölen insanın son sözü de 'Kaderimde bu da varmış' diyebilir Örnek ki deprem ile evi yıkılan insan da 'Kaderimde bu da varmış' diyebilir Demek ki 'Kader' sözcüğü öncelikle 'Birşey yapmaya gücü olan birşeyi' içerir Yani dünyadaki ve evrendeki, insanlara yönelik birşey yapmaya, oluşturmaya yönelik herşey 'Kader' yapabilir Dini inançlarda ilah var olduğundan ilah da insanlara yönelik birşeyler yapma olanaklıdır Bu durumda 'Kader' genelde beşe ayırılır(ayrılır): 1- İnsanın kendisinin yaptığı kader 2- Öteki insanların yaptığı kader 3- İnsan olmayan canlı varlıkların yaptığı kader 4- Cansız varlıkların yaptığı kader 5- İlahların yaptığı kader, Bu durumda örnek ki gerekli bilimsel, teknolojik, ve insani önlemlerin alınmadığı Kömür ocaklarındaki gırizu(grizu) gibi nesnel nedenli kazalar da Göçük gibi öznel nedenli kazalar da 'İnsani kader'lerdendir yani 'İnsan nedenli kader'lerdir Yani bu kaderlerde örnek ki ilahların etkisi yoktur Oysa deprem insanların yaptığı birşey değildir ancak depreme karşı dayanıklı Yapılar yapmamak yani depreme karşı bilimsel, teknolojik, ve insani önlemlere uymamak İnsani etkidir Ancak bu durumda da ya 'İnsanların önlemleri ilahların yaptıklarını yenebiliyor' durumu Ya da 'İlahlar kendi yaptıklarına karşı insanların savaşmasını, mücadele etmesini Önlem almasını istiyor' durumu oluşur ki bilimde ve teknolojide ilerleme İkinci durumun geçerli olduğunu göstermekte ki durum ki Hıristiyan(Hristiyan) Batı Bunu anladığı için bilim ve teknoloji ile sorunlara karşı önde, Bu durumda açık ki bilimsel ve teknolojik önlemler alınmadığı için oluşan kazalar 'İlahi kader' olarak tanımlamazlar, yorumlanamazlar Yani insanlar yaptıklarını ya da yapmadıklarını 'İnsani kader' olarak tanımlayabilirler 'İlahi kader' olarak değil Çünkü bilimin ve teknolojinin sorunlara karşı başarısı ilahların yapacaklarına karşı İlahların önlem alınmasını istedikleri açıktır yoksa bilim ve teknoloji hiçbir sorunu çözemezdi Bu durumda dinsel inançlar açısında yalnızca ölüm 'İlahi kader' olarak tanımlanabilir Ölümlerin nedenleri değil Bu nedenle örnek ki hiçbir maden ocağı kazası 'İlahi kader' olarak tanımlanamaz Çünkü ya insan hatasıdır(yanlışıdır) Ya da Allah vermiş olsa da önlem alınması gerekir çünkü durum ki Allah böyle istiyor Çünkü Muhammed de 'Din bilimdir, Çin'de de olsa gidip öğrenin' Ve 'Devenizi önce sağlam kazığa bağlayın, sonra Allah'a emanet edin' diyor Ve bilim, teknoloji, medenilik ilerlerse sorunlar ya azalmakta ya yok olmakta Bu nedenle ki pekçok hastalık, en azından pekçok ülkede artık yok olmuş durumda Yoksa asla yok olmazlardı Bu nedenle ki İslamiyet dini inançında(inancında) 'Doğal ölüm'den Yani, Allah'ın kendisinin doğrudan verdiği 'Ölüm'den başka Boyuneğilecek(Boyun eğilecek) kader yoktur Batı dünyası bunu anlamış ki bilimde ve teknolojide ilerlemekte İslamcı dünya bunu anlamamış olmalı ki bilimde ve teknolojide gerikalmakta(geri kalmakta) Bu durumda açık ki Allah verdiği sorunları 'Boyuneğilsin' diye değil Çözülsün, insanlığın zekası(anlakı) ilerlesin diye vermekte Bu nedenle ki hadis 'Bilim Çin'de de olsa gidin öğrenin' diyor. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 18.10.22/05.15
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • asli-korkmz353
  • kalptenkelimeler
  • SürekliYazSürekliYaz
  • WhitePageSürekliYaz
  • Sürekli_Yaz

Bağlı Üyeler

  • KırıkSaat13:54
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir